Šiaulių moksleivių namai

Kiekvienas atras savo talentą.

Dainų ansamblis „Muzika kitaip“

Mokytoja – Virginija Bagdonavičiūtė  

IMPROVIZACIJA – KELIAS Į MUZIKĄ„ „Kiekvienas mėgėjas, klausydamas profesionalo, gali savęs paklausti: „ar aš galiu taip padaryti? Jei galiu, tai jis ne profesionalas!“ Masinis mėgėjų mokymas turi būti pagrįstas improvizacine metodika, t.y. momentaliai ir su išmanymu, pasitelkus instrumentą ar balsą įgyvendinti tai, kas yra muzikinėje atmintyje, arba išreikšti savo kūrybines fantazijas. Meninė tokio muzikavimo vertė, žinoma, priklauso nuo duomenų. Todėl reikia improvizacijos meną skirstyti taip: a) tai, ką žmogui davė gamta; b) sugebėjimas panaudoti savo techninius įgūdžius. Taigi kiekvienas, įvaldęs improvizaciją, gali išbandyti savo kūrybinį potencialą! Ar tai ne pats demokratiškiausias būdas išaiškinti talentingus žmones? Studijoje „Muzika Kitaip“ pateikiama labai plati amplitudė vokalinio dainavimo mokymosi būdų, metodų ir stilių, sudarytos palankios savirealizacijai sąlygos.Stiliai: Pop, Rock, Jazz, Soul, R&B, musical, klasika.Vokalinė improvizacija, scat.Solistų ruošimas įvairiems konkursams, TV projektams ir festivaliams.Jau ruošiau savo studentus tokiems projektams:  „Lietuvos Talentai“ mokinys Eros Kachabrišvili, „2 minutės šlovės“, ekscentriškasis Rock‘eris Remigijus.Vokalinės grupės. Sudarytos dvi skirtingos grupės:I  – 1– 8   klasės;II –  9–12  klasės. Dirbama pagal dvi skirtingas programas. Mažieji gauna temines pamokėles, susipažįsta su muzikiniu raštingumu. Mokomės dainuoti, vaidinti, laisvai judėti scenoje, emocingai išreikšti dainų tekstą, dainuojame su minusinėmis fonogramomis arba akomponuojant pianinui, gitarai.Taip pat1–8 klasių mokiniai turi dainų repertuarą, su kuriuo koncertuojame, dalyvaujame festivaliuose, konkursuose, miuzikluose.9–12 klasių mokiniai turi rimtą profesionalią vokalinio paruošimo programą, pagal kurią jie ruošiami tapti gerais vokalistais-artistais.Programoje didelis dėmesys skiriamas kovojant su stresu ir įtampa koncertų metu. Naudojami atpalaiduojantys kūną pratimai. Artisto meistriškumo pamokos, mizenscenos, choreografiniai muzikinės kalbos išpildymai ir kai kurie scenografiniai sprendimai.Vyresnieji taip pat dalyvauja aukšÄiau vardintuose renginiuose. Dirbame įrašų studijoje. Taip laviname intonaciją, tobuliname atlikimo manierą, ieškome įdomesnių tembrinių sprendimų, taip prisijaukiname savąjį balsą.Programa glaudžiai siejasi su choreografija,  lietuviškomis ir kitų tautų pasakomis, proza,  poezija, vaidybiniu menu, scenografija, psichologija, meditacija, joga.Vokalinio meistriškumo studijoje „Muzika Kitaip“ darbas vyksta kiekvieną dieną, vakarais vyksta repeticijos akomponuojant „gyvai“ muzikai, muzikos mokytojai mielai „padžiazuoja“ studijos mokiniams, drauge mielai koncertuojame. 

Pagrindiniai tikslai:
1. Pamilti dainos meną.
2. Kiekvienas vaikas individualybė, todėl vokalinė medžiaga ir užduotys kiekvienam skirtingos, atitinkančios jo galimybes, įsitikinimus.
3. Vaikai patys dirba, ieško, eksperimentuoja. Vadovas tik stebėtojas, jo vaidmuo padėti,  nurodyti kur galima rasti informaciją, sudaryti sąlygas muzikinei raiškai, tobulėjimui.
4. Svarbiausia, ne kiek vaikai išmoksta, o kaip ir kiek ilgai gautą informaciją turės su savimi.
5. Mūsų šūkis –  NUGALĖTI MUZIKOS!
Uždaviniai:
Mokytis be įtampos.
Ugdyti emocingumą, artistiškumą, sceninę laikyseną.
 
Vokalinių įgūžių  lavinimas:
1) Ugdyti ritmo pojūtį: mokyti identifikuoti ilgus ir trumpus garsus, lavinti muzikinę rakciją, atmintį.
2) Mokyti tinkamai naudotis balsu, intonuoti garsus, jausti natų  santykius iš klausos.
3) Kvėpavimo valdymas.
4) Improvizacija.
5) Artikuliacija ir dikcija.
6) Diapazono plėtimas.
7) Balso atrama ir ataka.
8) Koncertinė veikla ( solinė, „back vokal“)
 
Programos paskirtis
Puiki galimybė išreikšti save, parodyti savo gebėjimus, išmokti taisyklingo dainavimo, sceninio judesio, lavinti artistiškumą, emocingumą.
Atsipalaiduoti naudojant  jogos pratimus + Meditaciją.
Balso formavimo pratimai.
Žaidimai ir pratimai leidžiantys sušvelninti turimus asmenybės kompleksus, pasireiškiančius scenoje.
Įvairūs testai.
Dainavimas su profesionalia įgarsinimo aparatūra. Karaoke sistema lavinanti klausos, ritmo pajutimą, silpnesnius muzikinius duomenis turintiems vaikams.
 
Darbas įrašų studijoje.
Lankantys tris ir daugiau metų  mokiniai atlieka praktiką: pirmiausia daug koncertuoja ir kaip solistai ir pritariantys balsai ( Back vocal) praveda prasidainavimus, veda balso ir kvėpavimo lavinimo pratimus, kontroliuoja besimokančių klaidas, rezultatus, padeda mokytojui organizuoti renginius, koncertus, rašo scenarijus. Kompetentingi artistai mokosi savo meno „ȍia ir dabar”. Esu  tvirtai įsitikinusi, kad ne vien mokiniai, bet ir jų mokytojai privalo koncertuoti ir būti atlikėjais, nes tik tokia praktika kuo tiksliausiai galima perteikti mokiniams sudėtingas vokalines subtilybes. Programoje mokytojas daug dainuoja ir demonstruoja pats ir su mokiniais, (duetai, „beck” ansambliai) .
 
Taikoma unikali Hal Leonard lavinimo programa JAV BERKLEE
Vokalinio meistriškumo programa (Vocal technique), Anne Peckham.
Judy Niemack „Hear It and Sing It!” džiazinio vokalo Modelis. JAV Berklee.
Improvizacijos pradmenys Kirby Shaw: „Vocal Jazz Style“, „Warm-Ups for Pop, Jazz and Show Choirs. „Greatest SCAT solos“, by CHET BAKKER.

 

Informacija atnaujinta — 2017-09-06
Scroll To Top