Šiandieninėje situacijoje atstatyti gyvą bendravimą, bendradarbiavimą ir kūrybinę veiklą yra
nemenkas iššūkis. Gegužės mėn. pradėjome pirmuosius susitikimus su mokiniais gyvai. Supratome,
kad vaikai yra atpratę bendrauti realybėje. Gyvas bendravimas reikalauja daugiau pastangų, daugiau
laiko ir daugiau asmeninio įsitraukimo. Beveik visko reikėjo mokytis iš naujo: išdrįsti atsiverti kito
akivaizdoje, išdrįsti pasidalinti savo mintimis ir jausmais, išdrįsti išdykauti, ,,išjungti“ savo vidinį
kritiką ir pradėti improvizuoti. Todėl bet kokia galimybė būti kartu saugioje ir bendradarbiavimą
skatinančioje aplinkoje pati savaime yra didelė vertybė.
Vasaros kūrybinės dirbtuvės ,,Augame kartu su teatru“ vaikų ir jaunimo teatro studijai ,,Kompanija
šauni“ organizuojamos jau vienuoliktą kartą. Studijos vaikai laukė stovyklos, nes turėjo galimybę
išvažiuoti iš Šiaulių į Plungę, Palangą ir Platelius, kur ne tik smagiai bei turiningai ilsėjosi, bet ir
toliau plėtojo savo teatrinę kūrybinę patirtį bei saviraišką, bendraudami su profesionaliais
menininkais. Tokioje stovykloje vaikai įtvirtino teigiamus socialinius gebėjimus, mokėsi vieni iš
kitų, geriau pažino savo gimtąjį kraštą. Studijos vadovai išdrįso gyventi su skirtingo amžiaus
vaikais visą savaitę toli nuo jų namų, nes siekė:
• motyvuoti vaikus savarankiškumui: išdrįsti priimti sprendimus ir prisiimti atsakomybę bei
drąsiai improvizuoti kintančioje situacijoje;
• propaguoti teatrą kaip saviraiškos bei pozityvaus bendravimo priemonę vaikų ir jaunimo
laisvalaikio užimtumui bei negatyvaus elgesio prevencijai;
• ugdyti kūrybišką asmenybę, gebančią tyrinėti aplinkinį pasaulį teatro meno pagalba bei
gebančią pasidalinti savo atradimais su kitais žmonėmis;
• plėsti kultūrinio bendradarbiavimo tinklą, sudarant galimybę vaikams pažinti savo kraštą ir
skirtingų regionų kultūrą.
Šios vasaros kūrybinių dirbtuvių idėja – kartu su menininkais Reda ir Arūnu Uogintais Plungėje
,,atgaivinti“ kunigaikščio Mykolo Oginskio rūmų paveikslus bei skulptūras. Ši kūrybinė veikla
apėmė kelis etapus: iš rūmų aplinkos kartu su vaikais išsirinkome skulptūras ir paveikslus, kurie
labiausiai patiko; edukacinių užsiėmimų muziejuje metu giliau pažinome šio krašto savitumus bei
Oginskių šeimos indėlį į kultūrinį ir ekonominį Lietuvos praeities palikimą; vaikai, padedami
Kornelijaus Stučkaus, fiksavo visą kūrybinį bei pristatymo Plungės bendruomenei procesą, tik
gaila, kad oras buvo labai nepalankus, tai pristatymas neįvyko toks, koks buvo suplanuotas. Esame
dėkingi Žemaičių dailės muziejui, ypatingai kultūrinės veiklos vadybininkei ir nuostabiai edukatorei
Ingridai Šilgalytei už galimybę bendradarbiauti ir artimiau pažinti Žemaitiją.
Tikime, kad vaikai paaugo su teatru visomis prasmėmis: tapo linksmesni, nes patyrė daug nuotykių
( nardė su instruktoriais Platelių ežere, žaidė padūkusį Vėliavos žaidimą); jautresni, bet kartu
emociškai stabilesni ir socialiai labiau atsakingi, nes gilinosi ne tik į savo pojūčius, bet ir į kitus
žmones, aplinką, meno kūrinius; tapo kultūringesni, nes per patirtį pažino Žemaitijos krašto
kultūrinį bei gamtinį unikalumą ( dalyvavo įvairiose edukacijose, kur ragavo cibulynę, čirvinius
blynus, gėrė kafiją ssu pyragu Oginskių dvare, gaminosi amuletus ir pan.); draugiškesni, nes visą
savaitę dalinosi erdve, maistu, mintimis, jausmais ir emocijomis su kitais. Ir, žinoma, kūrybiškesni:
kartu su profesionaliais dailininkais ieškojo sprendimo kaip įdomiau, tiksliau ir įtaigiau atkurti
paveikslus iš praeities, pabandė nuosekliai užfiksuoti kūrybinį procesą filmuojant, fotografuojant;
per kūrybinio rašymo užsiėmimą, kurį vedė buvusi studijos mokinė Eglė Poškevičiūtė, išbandė
laisvojo rašymo metodą. Daugelis pirmą kartą pasinėrė į Gongų garsus, kuriuos skleidė aktorės
Ramintos Šniaukštaitės rankų prisilietimai: daugelis paniro į keistą atsipalaidavimo būseną, kai
išsitrina riba tarp sapno ir realybės. Buvęs studijos mokinys, dabar aktorius Petras Šimonis vedė
užsiėmimą apie emocijų raišką. Diskusija su filosofijos studentu K. Stučkumi, taip pat buvusiu
studijos mokiniu, tikime, paskatino filosofiškai žvelgti į esamą situaciją ir galbūt tapo impulsu
giliau plėtoti filosofinį bei kritinį mąstymą.
Akimirkos iš stovyklos:
https://www.youtube.com/watch?v=JNifH9uoqAUhttps://youtu.be/y3u1-OhBqXo